V listopadu 2007 se iniciativa Auto*Mat vsadila s primátorem Pavlem Bémem o koncovou cenu tunelového komplexu Blanka. Sázka praví, že pokud bude cena vyšší, musí primátor Pavel Bém odpracovat 50 hodin ve prospěch sdružení Auto*Mat. V dubnu 2010 se začalo ukazovat, že cena bude zřejmě vyšší, a my jsme začali sbírat vaše návrhy, jak by si měl Bém těch 50 hodin odpracovat. Nyní, v září 2010 a o jeden propad tunelu později, je čím dál více zřejmé, že primátor sázku prohrál. Píšeme mu dopis a vyzýváme ho k účasti na festivalu Zažít město jinak nebo ke zveřejnění aktuálního rozpočtu dokládajícího opak. Podívejte se, jaké práce jste pro něj zatím navrhli!
Video Respekt.cz
1) Ať chodí jako Anděl kolem magistrály a rozdává letáky o alternativních způsobech dopravy.
2) Podle mě by bylo nejrozumnější využít primátora v propagaci sdružení Auto*Mat. Zdá se mi nedůstojné mu schválně dát nějakou co nejšpinavější práci jako např. hrabání psích výkalů, ale třeba akci na sázení stromků by pan Bém mohl skousnout a vlastníma rukama podpořit.
3) Vyřizování papírů při žádání o povolení cyklojízd.
4) Nové stezky se sice budují, ale s jejich úklidem je to většinou žalostné. Navrhuji, aby pan primátor odpracoval oněch 50 hodin úklidem cyklostezek.
5) Navrhuji, aby minimálně 10 hodin z těch padesáti odpracoval Pavel Bém tím, že bude v ulicích rozdávat propagační a informační materiály Auto*Matu. Dále navrhuji, aby na každé jarní a podzimní cyklojízdě působil jak dobrovolník – špuntař, což je cca 2 hodiny každá akce, takže nejméně na 10 cyklojízdách. To je stále ještě jenom 30 hodin cekem. Zbývajících 20 hodin by mohl odpracovat jako prodejce na stáncích Auto*Matu a prodávat trička a samolepky, aby byl co nejvíce konfrontován s veřejností.
6) Recesistických nápadů by bylo hodně. Nicméně si myslím, že by bylo vhodné využít postavení a vlivu pana Béma například k prosazení masivní kampaně snažící se přesvědčit motoristy, že normální a ohleduplné není používat k cestám po Praze auto, ale MHD.
7) V cyklistickém dresu bych ho postavil na nejfrekventovanější místa v Praze, vždy na pár hodin, do ruky transparent nasměrovaný k projíždějícím autům s nápisem „Příště jeď na kole! Díky, Pavel Bém“. Nebo „Do Prahy vždy bez motoru“ nebo „Kolo nemá motor. Volím kolo! Pavel Bém“, či něco podobného.
8) Cyklodoprava činí 1,5 % procenta z pražské dopravy. Blanka stojí 26 miliard. Z toho 1,5 % je 0,39 miliard. Ať tedy Bém zapracuje, aby se tato částka investovala do cyklodopravy. Kromě Blanky je tu spousta dalších dopravních staveb – Vysočanská radiála, Pražský silniční okruh (tunely a most v Lahovicích) atd. Ze všech dopravních staveb 1,5 % na cyklodopravu. To je práce pro politika, ne poslat ho zametat ulice, to by nám bylo k ničemu.
9) Ať si odjezdí 50 hodin na kole po Praze, ale ne podle toho, kde jsou stezky, ale podle toho, kam je potřeba jet. Ať si zkusí jet v pracovní den v ranní špičce z Ohrady ulicí Jana Želivského mezi hřbitovy, nebo z náměstí Jana Palacha k Mánesu, včetně drkotání po kočičích hlavách dolů na náplavku.
10) Měl by opravit konečně Svatovítskou ulici na Praze 6 a nakreslit na ní přechody pro chodce, neboť zde kvůli výstavbě tunelu Blanka není možné bezpečně přejít ani když je člověk dospělý, natož pak pokud by šlo o samotné dítě. Jsme tady zoufalí a všichni funkcionáři jsou hluší.
11) Kvůli dopravním stavbám byly v Praze pokáceny stovky stromů. Pan primátor by měl zasadit nějaké nové stromy, ale co je těžší, zkusit o ně pečovat a chránit je. Napadá mě oprava úvazků a kůlů u mladých stromků a instalace ochranných prvků ke kmenům stromů v pražských ulicích. Stromy trpí mezi odpadky, produkty psího i člověčího trávení a hlavně bezohledností automobilistů. Na účinné zábrany proti poškozování kmenů auty se moc nemyslí. Navrhuji tedy 1 % z prodražení tunelu Blanka věnovat na nákup účinných zábran ke kmenům stromů, a pan primátor by je mohl slavnostně začít instalovat. Jistě mu to bude slušet.
12) Napadá mě rekrutování dárců Auto*Matu v pražských ulicích, rozdávání informačních letáků na demonstraci proti magistrátním praktikám, kompletace grantové žádosti (kopírování příloh, úřední ověřování a podobné legrace).
13) Mohl by doručovat zásilky po městě na kole během dopravní špičky jako messenger.
14) Máte dalšího špuntaře do pořadatelské služby na cyklojízdy.
15) Montér nájezdů a sjezdů u chodníků s vysokými obrubníky, aspoň v centru.
16) Fundraiser (mohl by obvolávat osobnosti, aby vstoupily do Klubu přátel Auto*Matu, popřípadě firmy, aby přispěly na pouliční slavnost Zažít město jinak).
17) PR pracovník – mohl by obvolávat celebrity a zvát je na cyklojízdu.
18) Průvodce pro nezkušené cyklisty na jejich první cestě, jak nabízí informační server prahounakole.cz (ale to tak jednou, asi by reálně moc nepomohl).
19) Vyznačit nový cyklopruh.
20) Myslím, že velmi výchovné (pro pana primátora i občany) by bylo rozdávat informační letáky o prodražení tunelu Blanka a o jeho dalších negativních dopadech na nějakém hodně frekventovaném místě – například ve vestibulu metra Dejvická.
21) Mohl by těch 50 hodin nosit tričko Auto*Matu, jezdit po Praze na kole (po vybraných „lahůdkových“ trasách, které magistrát považuje za vhodné pro cyklisty) a na vybraných místech přesvědčovat automobilisty, že nemají jezdit autem, ale využívat méně náročné druhy dopravy. Naopak by také mohl osobně děkovat všem cyklistům, chodcům a uživatelům MHD, které potká, za jejich přispění k čistšímu a příjemnějšímu městu a rozdávat jim samolepky Auto*Matu.
Nejnovější komentáře