PRAHA – Jedna z nejnebezpečnějších křižovatek v Praze se nakonec skutečně dočká celkové rekonstrukce. V odpovědi na interpelaci Víta Masare z iniciativy Auto*Mat to na dnešním zasedání zastupitelstva hlavního města slíbil primátor Bohuslav Svoboda. Na nábřeží Kapitána Jaroše se tak budou cítit bezpečněji chodci i cyklisté. Opatření mohou zabránit dalším dopravním nehodám s vážnými následky.
„Tato problematika je vážná. Je smutné, když se křižovatce začne říkat podle člověka, který se zde stal obětí smrtelné nehody. Prostor velmi dobře znám, bydlel jsem na Letné. Rekonstrukci provádí dopravní podnik. Před týdnem jsem o této křižovatce jednal s Technickou správou komunikací a ukázalo se, že máme prostředky, za které je možné křižovatku upravit. Čekáme ještě na souhlas policie,“ řekl primátor Bohuslav Svoboda.
„Křižovatka nábřeží Kapitána Jaroše s třídou Dukelských hrdinů patří k nejnebezpečnějším místům v Praze. Každý, kdo tudy chce projet s kočárkem, na kole, nebo zrovna spěchá na tramvaj, zažívá nepříjemné pocity. Je nutné čekat dlouhé minuty na celkem třech semaforech, překonat osm jízdních pruhů a překonat pět vysokých obrubníků. Proto byla křižovatka dějištěm řady vážných nehod,“ řekl Vít Masare z iniciativy Auto*Mat. „Věříme, že magistrát bude věnovat pozornost i dalším nebezpečným místům v Praze,“ dodal.
Rekonstrukce místa, kde bezohledný řidič smrtelně zranil propagátora městské cyklistiky Jana Bouchala, a kde bylo zraněno několik dalších lidí, se plánovala několik let. V rámci právě probíhající opravy tramvajové trati měly být rozšířeny tramvajové ostrůvky, upraven přechod pro chodce a zřízeny bezpečné přejezdy pro cyklisty. Jenže ještě minulý týden se zdálo, že k tomu nedojde. Úředníci magistrátu nezařadili peníze na rekonstrukci do rozpočtu Prahy a chybějící peníze nikdo nehledal. Podle primátora je možné potřebné finance vyčlenit z fondu Technické správy komunikací.
Více informací ve zprávě „Křižovatka smrti: poslední naděje na rekonstrukci“
Nejnovější komentáře