Převádět lidi přes nebezpečné křižovatky, propagovat pěší a cyklistickou dopravu a rozumné používání aut nebo slepovat skartované dokumenty magistrátu. Takové jsou některé z nápadů Pražanů na veřejně prospěšné práce, které navrhují pro bývalého primátora. Pavel Bém prohrál sázku s iniciativou Auto*Mat. V roce 2007 slíbil, že odpracuje 50 hodin, pokud se tunel Blanka prodraží oproti vyhlášené ceně veřejné zakázky. Bém zatím na výzvu, aby přiznal svou chybu, nereaguje. Lidé mohou stále přidávat své tipy na webu Auto*Matu.
„Podle informací magistrátu zveřejněných na začátku srpna má stát Blanka 36 miliard. To je téměř o polovinu více oproti původní ceně tunelu, kterou bývalý primátor garantoval lidem. Pavel Bém by měl konečně přiznat, že nedodržel svůj slib a Pražanům se omluvit,“ říká Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.
Své návrhy na práci pro bývalého primátora posílají fanoušci Auto*Matu na Facebooku a Twitteru, lidé mohou psát i na web. Navrhli například, aby Pavel Bém řídil dopravu na křižovatce U Bulhara, vynášel cyklistům kola do schodů u přerušené nejdražší přažské cyklostezky ve Vysočanech nebo montoval v centru města nájezdy a sjezdy pro kočárky na chodníky s vysokými obrubníky.
„Recesistických nápadů by bylo hodně. Nicméně si myslím, že by bylo vhodné využít postavení a vlivu pana Béma k prosazení masivní kampaně snažící se přesvědčit motoristy, že normální a ohleduplné není používat k cestám po Praze auto, ale MHD,“ zní jeden z návrhů, které lidé píší.
Auto*Mat původně žádal, aby nechal Bém v případě, že se Blanka prodraží, vyvěsit za své peníze omluvné billboardy. Tehdejší primátor to však odmítl a sám navrhl, že raději vykoná veřejně prospěšné práce. Iniciativa Auto*Mat Pavla Béma opakovaně vyzývá, aby uznal, že svůj slib Pražanům nedodržel a vykonal veřejně prospěšné práce. Bém výzvy dosud ignoruje.
Přílohy:
1) Pražané na webu navrhují práce pro bývalého primátora Pavla Béma
Nejnovější komentáře