PRAHA – Ještě týden mají obyvatelé Prahy možnost podpořit záměr na zklidnění severojižní magistrály u Národního muzea (1). Magistrát hlavního města nyní hodnotí vlivy stavby na životní prostředí. Posuzuje se několik variant řešení a další dopravní vazby, například obnovení tramvajové trati na Václavském náměstí. Kontroverzní projekt, který prosazoval dřívější primátor Pavel Bém, vypadl ze hry. Tunely za osm miliard se ukázaly jako příliš drahé, situaci by přitom spíše zhoršily.
„Podrobné vyhodnocení různých souvislostí ukázalo, že pokračovat ve stavbě tunelů v centru Prahy je nesmysl. Zklidnění magistrály je nicméně jednou z priorit města. Teď je zapotřebí definovat detaily takového projektu, aby byl pro město a jeho obyvatele co nejpřínosnější,“ říká Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.
„V rámci posuzování vlivů na životní prostředí se k záměru na zklidnění magistrály může písemně vyjádřit každý Pražan,“ dodal Masare. Iniciativa Auto*Mat sleduje projekt od počátku a podala k němu již dva seznamy konkrétních návrhů a připomínek (2).
Lhůta k podávání připomínek končí o půlnoci 16. srpna. Kompletní dokumentace je dostupná na informačním portálu ministerstva životního prostředí (3).
Vedle Auto*Matu usiluje o zklidnění magistrály a celého Václavského náměstí Sdružení Nového Města pražského, které zastupuje obyvatele i podnikatele. Obě iniciativy chtějí na nevyužitý potenciál této části Prahy upozornit v rámci letošního ročníku pouliční slavnosti Zažít město jinak, která proběhne v září.
Přílohy:
1) Zklidnění severojižní magistrály
Nejnovější komentáře