Praha-Tunel Blanka bude otevřen ještě tento měsíc. Místo autům bude ale sloužit cyklistům. Rozhodl o tom primátor Hudeček po dlouhém naléhání náměstka Nouzy. Dvoustopým vozidlům bez spalovacích motorů se tak výrazně zkrátí cestování po městě. Oceňují to hlavně účastníci soutěže Do práce na kole.
Zdá se, že příběh tunelu Blanka přidá další perlu na svůj náhrdelník. Ještě nedávno nikdo netušil, kdy bude komplex zprovozněn. Ovšem dnes magistrát oznámil rozhodnutí stavbu otevřít už 26. dubna při příležitosti Velké jarní cyklojízdy.
„Myslím především na čisté město a to dnem i nocí a kudy chodím, “ uvedl náměstek Nouza: „a toho bez podpory cyklistiky nikdy nedosáhneme. Proto jsem primátora přemluvil, aby tunel otevřel.“
Podle nového plánu by ani v budoucnu neměla mít auta v Blance převahu. Kolům, autobusům a taxíkům bude vyhrazen jeden pruh v každém směru, tedy polovina celé stavby. Město se tímto způsobem vyrovná jednak s nadbytečnou kapacitou tunelu Blanka a také s nedostatečnou finanční podporou cyklistiky, na její rozvoj tak de facto přispěje šestnácti miliardami korun, tedy polovinou ceny celého komplexu. Praha se díky tomu rázem dostane ne světovou špičku měst preferujících zelenou dopravu.
Překvapivě negativně se ovšem k celé věci staví Vratislav Filler a Vít Masare. „Je nám to jasné. Tisíce Pražanů budou moci zalézt pod zem i se svými koly a nerušit tak běžný den motoristů. Nikdo už ale neřekne, zda bude otevřen i druhý konec tunelu,“ odmítají šílený Hudečkův plán oba aktivisté.
Jejich osud je však nejspíš zpečetěn.
Přílohy:
Nejnovější komentáře