V tiskové zprávě ze dne 10.4. jsme informovali, že se v Hloubětíně připravuje výstavba dvou mimoúrovňových křižovatek.
Náměstek primátora Ing. Jiří Nouza reagoval dne 15.4. tiskovou zprávou, ze které citujeme:
Plánem města je pouze vybudovat dvě mimoúrovňové křižovatky v místě těch současných, semafory řízených, úrovňových křižovatek na Kbelské ulici (s ulicemi Kolbenova a Poděbradská). (…)
I po přestavbě křižovatek se bude jednat o komunikaci určenou zejména pro vnitroměstské a vnější vztahy. (…)
Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) již 27. 2. 2014 totiž v tiskové zprávě (Praha pokračuje v přípravách řešení dopravy v severní a východní části města) informovala o tom, že byla Radou hl. m. Prahy pověřena připravit dopravní řešení v návaznosti na zprovoznění severozápadní části Městského okruhu. (…)
Je to nešťastný příklad toho, když občanská sdružení opomenou přirozeně komunikovat s městem, a na základě pouhých dojmů či nedostatečných podkladů vyvozují vlastní závěry.
Zaslali jsme proto panu náměstkovi dopis s návrhem na zveřejnění vypracované studie proveditelnosti, který také vysvětluje nepřesné pochopení některých pasáží naší tiskové zprávy. Naše hlavní obavy spočívají v tom, že již nepochybně byla prověřena proveditelnost záměru z hlediska automobilové dopravy, ale zda bude adekvátně řešena také doprava bezmotorová, není naprosto zřejmé.
Ing. Jiří Nouza,
náměstek primátora,
Mariánské náměstí 2
110 01 Praha 1
V Praze dne 18.4.2014
Naše značka: 2014/71
Věc: Návrh na zveřejnění studie proveditelnosti dopravního řešení v návaznosti na zprovoznění severozápadní části Městského okruhu.
Vážený pane náměstku,
S potěšením jsme zaregistrovali tiskové prohlášení MHMP komentující stav přípravy zkapacitnění ulic Kbelské a Průmyslové. Je možné, že v rámci výsledků těchto studií bylo nalezeno řešení plnohodnotně funkční nejen pro automobilovou a veřejnou dopravu, ale i dopravu bezmotorovou.
Mrzí nás, pokud byla naše tisková zpráva v některých detailech nepřesně pochopena. Zmínkou o nákladních vozidlech byl míněn zvýšený provoz stavební techniky v průběhu výstavby, nikoliv tranzit nákladních vozidel po dokončení. Se samotným záměrem využití Průmyslové a Kbelské ulice způsobem, jakým jej popisujete v tiskové zprávě, se jinak ztotožňujeme. Mimo jiné vítáme, že se tento koncept propisuje i do připravovaného Metropolitního územního plánu. Naše obavy plynuly z nejasnosti zpráv dostupných veřejnosti (viz Vámi zmiňovaná zpráva TSK z 27.2.).
Abychom předešli nejasnostem, navrhujeme, abyste nechal zmíněnou studii proveditelnosti zveřejnit, aby veřejnost mohla sama posoudit, jakým způsobem byla proveditelnost zmíněných záměrů prověřena.
Budeme jedině rádi, pokud jsme se v interpretaci charakteru připravovaných záměrů v oblasti Hloubětína unáhlili a Vámi zveřejněná existující studie jasně potvrdí proveditelnost plnohodnotného řešení pro bezmotorovou dopravu (tj., že je prověřena možnost vedení kvalitních pěších a cyklistických tras v koridoru ulic Průmyslové a Kbelské, včetně zajištění odpovídajících příčných křížení, jmenovitě přes ulice Poděbradskou, Kolbenovu a Černokosteleckou).
Jménem iniciativy Auto*Mat děkuji a jsem s pozdravem,
Vratislav Filler,
Auto*Mat
Nejnovější komentáře