Když jsme po politických stranách chtěli, aby představily svůj dlouhodobý program v oblasti dopravy, netušili jsme, že to bude právě ODS, která nás vezme za slovo nejdůsledněji. Tímto letákem uveřejněným 13. 8. 2014 na Facebookovém profilu pražské organizace ODS a jejího předsedy představuje svůj program v oblasti autodopravy ne pro toto volební období, ale rovnou pro to přespříští. Blanku 2, kterou v infografice prezentuje jako fázi první, totiž Praha nesmí zprovoznit dříve než celý vnější Pražský okruh. Severní část okruhu je přitom zablokovaná a severovýchodní část se dosud nezačala připravovat.
Dle všeho ODS nepostřehla vývoj, který v Praze proběhl zhruba od roku 2011. Na “aktuální” infografice ještě ani není v provozu dávno otevřená Vysočanská radiála. Působí to, jako že dopravní experti ODS neví, že už se po Vysočanské radiále několik let jezdí.
Zásadním opomenutím (možná úmyslným?) je ovšem skutečnost, že samotnou Blanku 2 nelze legálně zprovoznit bez předchozího splnění podmínek Ministerstva životního prostředí z řízení EIA. Těchto podmínek je více než dvě stě (psali jsme o nich zde) a patří mezi ně například předchozí zprovoznění celého vnějšího okruhu kolem Prahy nebo zavedení mýta v oblasti uvnitř Městského okruhu.
Dopravní experti ODS tak zřejmě totálně ignorují ekonomické možnosti města a odbornou diskuzi posledních dvou let, včetně konceptu Metropolitního územního plánu. Vše, co ODS slibuje až jako fázi 2 – 4, po zprovoznění Blanky 2, je možné udělat hned a nemusí se s tím čekat dokonce ani na Blanku číslo 1. Naopak, pokud by tyto fáze otevření Blanky předcházely, byly by z hlediska snížení počtu automobilů v centru neúčinné.
Fáze 5 plánu ODS je vrchol pragocentrického populismu. Nenapadá nás jiné vysvětlení, než že jeho autoři vycházejí z naprosté bezradnosti v otázkách dopravního plánování. Zakázat parkování mimopražských řidičů kdekoliv ve městě je perla, kterou by ODS snad i překonala své největší “úspěchy” bémovského období.
Jestliže má ODS takto postavenou posloupnost kroků pro zlepšení dopravy v Praze, říká tím potenciálním voličům zcela jasně, že v následujících 10 letech neudělá pro řešení dopravy v Praze VŮBEC NIC. Jakkoliv má i ODS mezi svými členy lidi se značnými znalostmi a přehledem v otázkách městského rozvoje, je-li schopna jako oficiální výstup prezentovat podobně slabý materiál, doporučujeme, aby se tématu dopravy a městského rozvoje radši vůbec nevěnovala. V jiných oblastech bude snad úspěšnější.
Nejnovější komentáře