Reakce iniciativy Auto*Mat ze dne 30.9.2014 na tiskovou zprávu MHMP ke stanovení termínu zprovoznění tunelu Blanka.
Zprovoznění tunelu Blanka bude mít na dopravu v Praze řadu negativních dopadů, které je třeba zmírnit. Současně je to příležitost k dlouho diskutovaným a odkládaným krokům k dopravnímu zklidnění městského centra.
Aby Blanka po zprovoznění dávala smysl a začala sloužit jako obchvat centra a nikoliv jako pozvánka na jízdu autem do centra, je zejména potřeba:
1) ihned po zprovoznění zavést tunelem autobusovou linku Hradčanská – Severní Město,
2) využít vzniklé dopravní kapacity k aktivnímu odklonění maxima dopravy tranzitující dnes přes historické centrum, ať po Malé Straně a Smetanově nábřeží nebo po Severojižní magistrále, a to jak nástroji motivace (otevření nové kapacity Blanky), tak regulace (omezení tranzitu přes dnes přetížené ulice v centru)
3) přerozdělit uliční prostor ve prospěch pobytové funkce, chodníků a bezmotorové dopravy tam, kde provoz nepochybně poklesne, například na Veletržní ulici snížit počet pruhů ze tří na dva.
Úplný seznam problémů, které lze se zprovozněním Blanky očekávat, najdete zde: http://tunel-blanka.cz/pribeh-tunelu/blanka-dnes/.
Návrhy, které mohou dát tunelu Blanka smysl, najdete na stránce http://tunel-blanka.cz/chci-pomoci/reseni/.
Vratislav Filler, Vít Masare,
Auto*Mat
Nejnovější komentáře