Cílem iniciativy Auto*Mat je v první řadě snaha o zlepšování života v Praze. Z několikaleté zkušenosti víme, že nejefektivnější forma lobbingu za lepší život v našem městě je přímá spolupráce s úřady a politiky, které chod Prahy přímo ovlivňují a vládnou jí. V minulosti jsme proto spolupracovali a stále spolupracujeme přímo s pražským magistrátem i s městskými částmi či úřady napříč politickým spektrem. Často a opakovaně (ze všech stran politického spektra) však slýcháme výzvy, aby lidé z Auto*Matu “šli do toho”, například když magistrát vypisuje místa na úřednické pozice, které se týkají dopravy a veřejného prostoru. Doposud jsme takové výzvy vzhledem k možnému střetu zájmů a možnosti udělat víc práce v rámci Auto*Matu odmítali. Nyní se ale s ohledem na probíhající povolební změny situace zásadně změnila.
Vyjádření Vítka Masare:
“Po několikatýdenním zvažování jsem vyslyšel žádost nového náměstka primátorky Hlavního města Prahy pro územní rozvoj a přijal nejasný a nelehký závazek pomoci naší misi zvyšování kvality života v Praze tentokrát přímo zevnitř veřejné správy prostřednictvím moderní rozvojové politiky města. Jedná se do značné míry o krok do neznáma. Auto*Mat se kontinuálně rozvíjí již přes 12 let a o práci nouzi nemáme. Po pěti letech odcházím z vysoce kreativního prostředí, které jsem sám spoluutvářel, přímo do mlhavého středu mnoha zájmů.
Na magistrátu mě čeká (i přes spoustu dřívější spolupráce s řadou úředníků a politiků) práce v mnoha ohledech takřka od nuly. Navíc v oblasti územního rozvoje, které se samotný Auto*Mat věnuje spíše nepřímo a vývojem okolností.
Jsem si vědom toho, že Auto*Mat možná v očích některých kritiků ale i příznivců či fanoušků a členů riskuje určitou ztrátu nezávislosti ve své práci. Chtěl bych proto zdůraznit okolnosti, za kterých jsem tuto šanci přímo ovlivnit práci magistrátu přijal.
Je to práce zpočátku s minimem záruk, pouze s přesvědčením, že dosavadním konáním nový náměstek primátorky získal – možná k překvapení mnohých dřívějších odpůrců – sympatie řady odborníků, kteří se s námi v posledních letech aktivně podíleli na zlepšování správy a životního prostředí Prahy.“
Jednou z mála samospráv, u které jsme mohli vidět, že snaha zlepšit život pro občany nebyla jen rétorikou volební kampaně, byla během posledních dvou let městská část Praha 3. Místostarosty pro oblasti dopravy a rozvoje zde byli Ondřej Rut a nový náměstek primátorky pro územní rozvoj Matěj Stropnický. Oba ve své funkci činili kroky, po kterých jsme mnoho let volali. A právě k Matěji Stropnickému Vítek Masare odchází.
“Zapůjčením” jednoho z nejvíce aktivních a známých členů týmu Auto*Matu přímo do exekutivy jsme o krok blíže realizaci naší Vizi Prahy (www.vize25.cz).
Na magistrát Vítek přináší spoustu znalostí získaných spoluprací v kolaborativních dobrovolných sítích Metropolitní ozvučná deska, Pražský urbanistický kroužek, či Ladíme Prahu, zkušeností ze spolupráce s aktivními občany ve velké části města prostřednictvím největšího pražského nástroje občanské participace – Zažít město jinak či spolupráce s aktivními občany napříč republikou díky spolupráci na řadě projektů od soutěže Do práce na kole po Vzdělávání o udržitelné dopravě.
Roky si budujeme přehled a vazby na dění v městech v zahraničí s nejlepší kvalitou života.
Věříme, že tyto zkušenosti můžeme přímou spoluprací s Matějem Stropnickým přímo uplatnit.
Vítek Masare:
“Po dlouhém rozmýšlení a debatách s kolegy a řadou spolupracovníků jsem se tedy rozhodl jít do toho. Otevřená komunikace, odborná diskuze, plnohodnotné zapojování obyvatel do plánování budoucnosti našeho města, udržitelnost ekonomická, environmentální i sociální budiž i nadále základními principy mého směřování.
Neodcházím natvrdo ze dne na den. Všichni vědí, do jaké míry jsem s Auto*Matem svázaný, takže to, že budu, nyní z pozice člena výkonné rady v demisi, ještě minimálně do volby nového vedení v únoru usilovat o postupné předání mnou vykonávaných úkolů, je jasná věc.
Nejviditelnější rozdíl je, že od začátku ledna nejsem „mluvící hlava“ Auto*Matu. Víc práce tak leží na Vráťovi Fillerovi v oblasti expertně-kritické a na všech ostatních, kdo už tak jako tak své projekty komunikovali sami delší dobu, či na těch, kdo do Auto*Matu teprve přicházejí. Za ty roky týmem Auto*Matu prošly desítky lidí a další projdou.
Budu moc rád pokud se budu moci do našeho Auto*Matu po skončení magistrátní mise zase vrátit.
Doufám, že toto mé rozhodnutí ve finále podpoříte. Z tepla našeho žižkovského kanclu se mi odchází velmi těžko… Ale věřím, že to naší věci, naší Vizi 2025 a našemu městu může prospět…”
Nejnovější komentáře