20. září – o 4 roky později a deset miliard navíc – se má zprovoznit tunel Blanka. Co bylo vlastně jejím původním smyslem? Dostat projíždějící auta pryč z centra. A k tomu je třeba nejen otevřít tunel, ale také udělat mnoho změn v organizaci povrchové dopravy. No a právě to – jak chytře “donutit” auta, aby jezdila Blankou a ne centrem – nikdo neřeší.
Po všech peripetiích dnes všechny zajímá jen jedno: prostě to otevřít. Pokud ale v září pouze otevřeme Blanku bez dalších změn, dopravě v centru se nejspíš neuleví.
Největší tunel v Evropě by tedy nic nezlepšil. To nezní moc slavně, že?
Naštěstí si ale zklidnění centra v poslední době opět přeje většina politiků. Chybí jim jen kvalitní podklady, které by jim pomohly rozhoupat se k akci.
Proto chceme v Auto*Matu společně s nezávislými experty na městské plánování připravit studii, která politikům a zodpovědným institucím pomůže s realizací změn v dopravě, díky kterým Blanka skutečně uleví centru od aut.
Cílem studie je odstranit překážky pro realizaci konkrétních opatření. Zabývat se bude především možnostmi organizace provozu na Praze 1 – jak zajistit, aby se opatření nedotkla rezidentů a místních podnikatelů, dokázala účinně odklonit tranzit, byla přiměřeně vymahatelná a ještě nestála ranec?
Pomozte nám využít Blanku pro zklidnění centra a udělat z Prahy místo, kde se dá zase o něco lépe žít. Učinit tak můžete v rámci naší crowdfoundingové kampaně “Blanka má smysl, když…” do 8.9. Ke každé Vaší koruně přidá Fond Otakara Motejla jednu ze svého. Stačí tedy vybrat půlku ceny studie, tj. 50 000,-.
Auto*Mat a Praha děkují.
Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.
Video ke kampani:
Nejnovější komentáře