Projekt Radlické radiály – další z řady dálnic ve městě, které nám údajně konečně uleví – vstupuje do územního řízení. Šance na jeho odvolání jsou už spíše teoretické, přesto jsme k veřejné vyhlášce Prahy 5 (resp. Oznámení o zahájení navazujícího územního řízení stavby) podali ostrou připomínku. Stávající projekt v plném rozsahu odmítáme.
● Radlická radiála dostane 185 tisíc aut denně na Lihovar.
● Na Dívčích hradech vyroste komín, který bude vypouštět zplodiny z tunelu na celou východní část Prahy.
● Katastrofálně se zvýší zatížení hlukem, prachem a zplodinami v oblasti Zlíchova, Podolí a Braníka přímo na dně úzkého kaňonu Vltavy, kde rekreační oblastí nově pojede 40 000 aut denně. Navíc se z úseku Strakonické mezi Zlíchovským tunelem a Barrandovským mostem stane nejzatíženější silnice v Česku s hrůzostrašnou mírou téměř 185 000 aut denně.
● Praha potřebuje stavět městskou železnici, další linku metra a tramvajové tratě. RR pouze zvýší hybnost aut po městě, což opět podrazí nohy veřejné dopravě a utopí peníze do městského dálničního tunelu.
● Zkušenosti po otevření Blanky říkají, že městské dálnice bez realizace rozsáhlých doprovodných opatření mají vlivem dopravní indukce pouze krátkodobý a velmi omezený pozitivní dopad na povrchovou dopravu. Dlouhodobě ale vedou ke zvýšení intenzity dopravy, často i tam, kde se původně očekávalo zklidnění – v tomto případě konkrétně například na Radlické a Vrchlického ulici.
● Radlická radiála zhorší katastrofální dopravní situaci na levém břehu Vltavy a nadále jej zohyzdí. Město bude dotací paralelních tunelů metra a automobilových konkurovat samo sobě. Kvalita života ve městě se pro jeho obyvatele bude nadále snižovat. Projektanti budou stejně nadále podle hesla „čím hůře, tím lépe” lhát o dalších městských dálnicích, které nám konečně uleví.
Nejnovější komentáře