Projekt reaguje na akutní potřebu řešit nevyhovující dopravní situaci pro bezmotorovou dopravu ve městě Valašském Meziříčí, jež má dopad na celý region.
Průjezd městem je pro cyklisty obzvláště obtížný, neboť ve městě zcela chybí páteřní stezka, umožňující cyklistům bezpečný průjezd městem a ti jsou nuceni jezdit po běžných komunikacích. Vzhledem k tomu, že je Valašské Meziříčí významnou dopravní křižovatkou Východní Moravy, jsou dopravní komunikace ve městě plně vytíženy provozem motorových vozidel. Městem prochází hlavní dopravní tahy na Slovensko a do Beskyd. Cyklisté jsou při průjezdu městem vystavováni značnému bezpečnostnímu riziku a svým pobytem na vytížených vozovkách ohrožují dopravní bezpečnost ostatních vozidel.
Valašské Meziříčí je společenským centrem oblasti. Ve městě jsou koncentrovány instituce a velké množství vzdělávacích zařízení (10 základních škol, 8 škol středních, 1 vysoká škola a 5 ostatních relevantních vzdělávacích a volnočasových zařízení).
Ve městě jsou soustředěni hlavní zaměstnavatelé regionu.
Valašské Meziříčí se nachází v těsné blízkosti turisticky prioritních oblastí (Rožnov pod Radhoštěm, Velké Karlovice) a samo je také cílem turistů. Region Valašsko, jehož je Valašské Meziříčí součástí je také oblastí vyhledávanou cykloturisty. Jednotlivé oblasti Valašska však nebyly dostatečně propojeny sítí cyklostezek. Realizace páteřní cyklostezky přes Valašské Meziříčí je součástí koncepce koridoru Cyklostezka Bečva, který hodlá propojit obce Střední Moravy od Vsetínské Bečvy přes Valašské Meziříčí až po Tovačov. Realizace je jedním z klíčových prvků komplexní cyklistické infrastruktury okresu Vsetín.
Otevření cyklostezky Bečva ve Valašském Meziříčí a slavnostní přestřižení pásky se uskutečnilo 4. září 2010 ve 14 hodin na dřevěné dominantě cyklostezky za účasti pozvaných hostů z řad politiků, starostů, zastupitelů a v neposlední řadě také sponzorů.
Od pramenů Rožnovské a Vsetínské Bečvy až po soutok s Moravou má každý návštěvník na 141 km možnost poznávat pamětihodnosti, přírodní krásy, lidové tradice i místní speciality Valašska, Moravské brány a Hané. Bezpečné a komfortní stezky sledující tok Bečvy, jsou lákadlem pro cyklisty a in-line bruslaře každého věku. Využít ji mohou také vozíčkáři a turisté. V čase sněhového nadělení si mohou cyklostezku s upravenou běžeckou stopou vychutnávat i běžkaři.
Ať již navštívíte cyklostezku Bečva ve kteroukoli roční dobu, můžete se těšit na příjemný sportovní zážitek.
Autor: Karel Suchý
Zdroj:
http://www.cyklostezkabecva.com/
21 komentářů
Přeskočit k formuláři pro komentář
Posílám pozdrav a zároveň pochvalu panu Suchému za pěkný článek o Cyklostezce Bečva.
Všechny informace mohu potvrdit, sama patřím k milovníkům jízdy na kole, inline bruslích a konečně i běžek. Takže až nás paní „příroda“ opět potěší bílou nadílkou, popadněte běžky a užijte si příjemnou jízdu ve společnosti stromů, plynoucí řeky nebo ve společnosti stejně založeného partnera.
Na dohotovení cyklostezky jsem se již dlouho těšila. Konečně jsem loni protáhla jak kolo, tak zejména inline brusle našly pořádný užitek. Tato cyklostezka je pro mne nejen pohodlným bezmotorovým spojením z Val. Meziříčí do Rožnova p. R., ale i úžasným odpočinkem od hluku projíždějících vozů. Fakt paráda! Doporučuji zkusit a pravidelně užívat všem. 🙂
Konečně jsme se dočkali toho, co bylo velmi potřebné! Dříve jezdit po hlavní extrémně fregventované silnici byla totiž hotová sebevražda. Jízda na čemkoliv bez výfuku se tímto stala pro nás mnohem bezpečnější. Kdyby byla ještě navíc dvouproudá s vyznačenými jízdními pruhy, pak by se dala možná i nazvat „cestou snů“.
Cyklostezku jsem v toto zimní roční období zkusila už také na běžkách. Byla to pohodová relaxace. Článek se mi také moc líbí. Vřele doporučuji.
Článek je velmi pěkný a podává věrohodné informace o využití cyklostezky Bečva. Tyto informace jsou pak podloženy komentáři, které sem byly přiděleny lidmi, kteří mají s cyklostezkou Bečva vlastní zkušenosti. Velkým přínosem této cyklostezky je její zimní udržování, kde pak cyklostezka slouží běžkařům. Toto využití nebývá tak časté, proto velice chválím, že se to zrealizovalo. Dle informací slouží tato stezka nejen jako volnočasové využití, ale zejména také jako spoj mezi dvěma městy, což si myslím, že také usnadní přesuny do práce či za známými. Článek i nápad s cyklostezkou velice chválím a ať slouží místním lidem.
Co se mi na tomto článku líbí, je popis hned několika důvodů, proč je cyklostezka Bečva velkým přínosem. Mám na mysli nejen to, že se může využívat nejen v létě, ale i to, že jejím zpřístupněním pro cyklisty se uleví vytíženým komunikacím ve Valašském Meziříčí. Bečva je pro ně tedy nejen spestřením a volbou pro hezký výlet, rychlejší a kratší cestou, ale rovněž i způsob jak se přepravit bez ohrožení bezpečnosti vlastní, nebo ostatních dopravních vozidel ve městě.
Málokterá cyklostezka se může na zimu změnit na běžkařskou trať a to se mi moc líbí, když má projekt více než jen jedno přesné zaměření. Dále se mi líbí nápad a snaha o větší bezpečnost pro cyklisty. Pěkný článek.
Je velmi dobře, že tato cyklosteska spojuje více obcí najednou, díky tomu se uvolní provoz na silnicí a ubude znečištění vzduchu a zároveň se zlepší i fyzické vlastnosti a celková psychická pohoda lidí v tomto regionu. Velké plus za cyklostezku co se může změnit na běžkařskou trasu.
Veliké plus vidím v tom, že v kterémkoliv ročním období se dá stezka využívat. Po přečtení pár komentářů se dá těžko usuzovat, ale nic není tak dobrá reklama jako doporučení přátel nebo jiných známých. Pro zdraví místních obyvatel je vhodné, že se přemístili na cyklostezku z rušných ulic plných aut, díky tomu se zmenšilo riziko úrazu.
Velice chválím nápad lidí, kteří zrealizovat tuto cyklostezku. Podle komentářů výše soudím, že má smysl a pro místní občany je velkým přínosem. Také oceňuji, že jí lidé mohou využívat nejen v létě na kole, ale také v zimě s lyžemi. Samozřejmě nejdůležitější je, že cyklostezka Bečva snížila riziko nehod ve městě a odlehčila tak, celému dopravnímu systému.
Myslím, že je to výborný nápad. Podle mě by cyklostezky měli být v každém větším, ale i menším městě. Je fajn vidět, že některým lidem záleží na bezpečnosti a plynutosti dopravy. Je to sloučením, jak bezpečnosti, tak navíc nabízené sportovní aktivity. Čím více sportovních míst tím lépe. Super je, že se dá využívat i v zimě. To u moc cyklostezek ve městech nejde.
Tento článok ma zaujal a podľa komentárov by mohlo byť naozaj zaujímavé navštíviť túto cyklostezku a taktiež súhlasím so spolužiakmi,bolo by skvelé keby sa budovali aj na ďalších miestach.Prejsť na bicykli krásnou krajinou,urobiť niečo pre svoje zdravie a ešte získať aj estetický zážitok je naozaj lákavé.
Článek se mi velice líbí a zvláště pak oceňuji nápad, jak řešit nevyhovující dopravní situaci bezmotorových vozidel. Z předchozích komentářů je zřejmé, že cyklostezka plní svůj účel. Její využití je opravdu široké. Své místo zde najdou nejen cyklisté, ale v zimě pak i nadšení běžkaři. A to vše se odehrává v krásné přírodě bez hluku dopravních vozidel. Ve Šluknovském výběžku, odkud pocházím, nejsou cyklostezky na takové úrovni, jako je Bečva, aby se daly využívat i přes zimní období, proto se mi tento projekt velice líbí.
Velký nedostatek toho města byl podle mě vyřešen velmi dobře. Myslím si, že o bezpečnost nejen každého cyklisty už není nouze. Velice se mi líbí, že se cyklostesky mohou využívat i na jiné účely jako je jízda na bruslích nebo pro pěší turistiku. Nejvíce mě však uchvátilo, že cyklosteska se dá využívat v každém ročním období, hlavně v zimě pro běžkaře.
Myslím si že není pochyb, že tato cyklostezka mnohým lidem usnadnila a zpříjemnila život. Jsou zde zmíněny i alternativní využití cyklostezky (vozíčkáři, turistika) což je další plus. nejvíce se mi ale líbí možnost jejího využití v zimním období, stala se s ní tedy plnohodnotná dopravní cesta pro všechny obyvatele.
Velice pěkně napsaný článek. Je v něm popsáno, co všechno zažívají cyklisté při průjezdu městem, a jak jsou vystavovány bezpečnostním rizikům. Určitě si myslím, že z této stezky budou mít radost všichni obyvatelé okresu Vsetín a také řidiči, kteří tímto okresem projíždí. Líbí se mi jak je cyklostezka dlouhá (140km). Návštěvník zde může poznávat přírodní krásy a památky. Výborné využití je i v zimě, kdy si cyklostezku můžou užít i běžkaři. A i podle reakcí čtenářů, kteří cyklostezku doporučují, to byl výborný projekt.
Z článku lze jednoznačně vypozorovat, že potřeba cyklostezky Bečva byla opravdu akutní. Cyklisté už nejsou dále ohrožováni hustou motorovou dopravou v centru města a navíc si mohou užít skvělou jízdu protaženou na neskutečných 141 km. V této délce se nejenom dostanou bezpečně tam, kam potřebují, ale navíc se můžou celou dobu kochat přírodními krásami Valašska, Moravské brány a Hané.
Na zhotovení této cyklostezky jsem se těšil, protože v této oblasti trávím každoroční dovolenou. Cykloturistika tam byl opravdový problém. Vybudováním této cyklostezky si bude moci spousta lidí projet krásy Valašska na kole. Navíc s délkou 141 km se řadí k těm delším v České republice. Vyřeší nejen plynulost dopravy, ale hlavně bezpečnost cyklistů.
Mam velice pozitivní názor na cyklostezky. Jsem rozhodně pro vybudouvání v každém větším měste. V tomto článku oceňuji, že se v zimě cyklostezka mění i v běžecké tratě, výborný nápad. Je to rozhodně lákadlo pro navštívení této oblasti.
Článek se mi líbí. Kladně hodnotím to, že projekt nejen vyřešil stávající problémy v regionu, ale také předchází svou variabilitou dalším do budoucna a místním obyvatelům i turistům nabízí široké spektrum vyžití.
Velmi chválím tento projekt ať už z bezpečnosti cyklistů, tak z hlediska využití tohoto areálu.Cyklostezka Bečva je v blízkosti využívané turistické oblasti a proto je také, jak je již zmíněno, často navštěvovaná, jejím zřízením tak byl chytře vyřešen problém s bezpečností cyklistů, kteří již nemusí projíždět přes velmi frekventované město. Výhodou této cyklistiky pak je využití v jakémkoliv ročním období, což mnozí ocení. Jedinou výtku, kterou bych k tomuto článku měla je uspořádání celého textu.