Každý automobil projíždějící Blankou bude městem dotován minimálně 40 korunami. Cena za průjezd Blankou by ale mohla být až trojnásobná. Ukázaly to propočty vyracované pro iniciativu Auto*Mat analytickou skupinou Cyklisté sobě.
„Když rozpočítáme pořizovací cenu a provozní náklady tunelu na 75 let, tak při průměrném průjezdu 60 tisíc aut denně bude stát jeden průjezd tunelem 40 Kč. Touto částkou bude magistrát dotovat průjezd každého automobilu,“ popisuje výpočet dopravní expert Vratislav Filler. „S ohledem na zátěž, kterou tunely pro magistrátní rozpočet představují, je nutné zvažovat zda by nebylo lepší řešit příliš velké množství automobilů v pražských ulicích například zavedením mýtného.“ Pokud by ale město chtělo provozovat Blanku komerčně, musela by cena za průjezd tunelovým komplexem činit 112 korun!
Řešení dopravních problémů Prahy Blanka přitom výrazněji nepomůže, naopak vytvoří nové problémy na návazných komunikacích na Praze 6 a 8. Zejména pěší a cyklisté budou trpět kvůli nevhodným řešením parteru a mimoúrovňových křižovatek vytvářejících bariéry, například na Prašném mostě. „Negativní důsledky zprovoznění Blanky půjde kompenzovat jen zčásti. Bude nutné zahájit práce na humanizaci magistrály, zlepšit kvalitu veřejné dopravy v centru, a zajistit, aby zprovoznění Blanky nepřetížilo návazné komunikace,“ uvažuje Filler. Podrobně o tom iniciativa Auto*Mat informovala na svém webu.
I přes to, že primátor Tomáš Hudeček slíbil zaměřit se na dopravní zklidňování centra, budou si Pražané muset zvyknout, že přišli o desítky miliard korun. „Následky si Praha ponese ještě léta. Aby se město v budoucnu vyvarovalo podobných neuvážených kroků, musí řešení pro všechny druhy dopravy plánovat společně. Praha musí mít jasný cíl, kolik cest se za deset let má vykonat autem, veřejnou dopravou nebo jinak, a nutně potřebuje dopravní masterplán,“ uzavírá Filler.
Nejnovější komentáře