Už více než dva roky leží Iniciativa za humanizaci severojižní magistrály na magistrátu a sedá na ni prach. Navzdory tomu, že tento dokument podepsali starostové Prahy 2, 4 a 7 a opatření v něm navržená měla být realizována nejpozději s otevřením tunelu Blanka, na Iniciativu sedá prach. Vít Masare se proto na její osud zeptal přímo primátora Hudečka.
Tenhle příběh je dlouhý jako tunel Blanka a vleče se stejně jako čekání na její zprovoznění. Už studie z roku 2010 předpokládala, že by se magistrála měla proměnit v městský bulvár a že by první opatření měla vzniknout nejpozději s otevřením tunelu Blanka. Po opuštění konceptu tunelů za Muzeem potvrdil v lednu 2012 požadavek na humanizaci magistrály dokument „Iniciativa za humanizaci severojižní magistrály“, podepsaný starosty Prahy 2, 4 a 7 za koordinace s Prahou 1. Na základě této iniciativy vznikla pracovní skupina pověřená zpracováním návrhu prvních opatření a harmonogramu činností. Ty obsahuje takzvaná Roadmap, která byla úspěšně projednána s dotčenými městskými částmi.
Poslední aktivity ohledně jmenovaného dokumentu zaznamenal seizmograf Auto*Matu na Radě Hlavního města Prahy na konci listopadu. Od té doby trvá příslovečné ticho po pěšině. Především aktivita náměstka primátora pro dopravní infrastrukturu a životní prostředí Jiřího Nouzy, který na své místo nastoupil vloni v červnu, je v této věci takřka nulová. „Přitom i kdyby ke zprovoznění tunelu Blanka mělo dojít až na podzim nebo v zimě, řada opatření by měla být intenzivně připravována už nyní,“ komentuje Nouzovu nečinnost Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.
S blížícím se zprovozněním tunelu Blanka a po marné snaze rozhýbat samotného Nouzu proto iniciativa Auto*Mat interpelovala primátora Tomáše Hudečka. „Jaké kroky směrem k humanizaci magistrály v současnosti probíhají?“ zeptal se ho 27. března Vít Masare. „Kdo je za tyto práce politicky zodpovědný? Bude okolí magistrály skutečně po otevření Blanky konečně zase trochu víc součástí města než dálnicí?“
Primátor Hudeček v odpovědi na interpelaci uvedl, že věc komplikuje nejistý termín zprovoznění Blanky. Na naši námitku, že by se na daných opatřeních mělo projekčně pracovat, ať už se Blanka otevře kdykoliv, a na zmínku o čtyři měsíce zabarikádovaném novém přechodu na I. P. Pavlova, primátor odpověděl, že si téma píše na seznam svých úkolů k prověření na další sekční poradě. Nezapomeneme se ho zeptat, jak tato porada dopadla.
Nejnovější komentáře