Auto*Mat vítá rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 1, který Praze přikázal snížit hluk a emise na ulici V Holešovičkách. Náměstek primátorky Petr Dolínek se mýlí, nabízí-li Holešovičkám záchranu jménem Blanka 2. Ta do Prahy naopak přitáhne další auta.
Zprovoznění tunelu Blanka, které situaci v ulici V Holešovičkách způsobilo, bylo podmíněno předchozí dostavbou vnějšího okruhu. Vnější okruh nestojí a Blanka je už více než rok v tzv. zkušebním provozu, který byl opět prodloužen. Tento postup města, kdy překračuje zákon, je zcela nepřijatelný.
Magistrát se brání, že V Holešovičkách dělá co může, skutečně účinným opatřením se ale vyhýbá. K proklamovanému tichému asfaltu měla dávno přibýt světelná závora, bránící zvýšení provozu na Liberecké po otevření Blanky. Holešovičkám a Blance může během několika let odlehčit tramvaj z Kobylis přes Bohnice do Podbaby. Ta je ale nepochopitelně odmítaná starostou Prahy 8 Romanem Petrusem.
Městský okruh nepomůže
Zcela mimo je tvrzení Petra Dolínka, že Holešovičkám odlehčí Blanka 2 – tedy dostavba Městského okruhu přes Libeň a Malešice. Tato stavba ve skutečnosti nabídne na severovýchodě Prahy pouze další dopravní kapacitu, což situaci V Holešovičkách spíše zhorší. Blanka 2 pošle další auta do Blanky, což povede k větším kolonám a návratu tranzitní dopravy do Argentinské a Veletržní.
Postoj Auto*Matu je jasný: má-li být Městský okruh dostavěn, musí to být provedeno způsobem, který na sever Prahy nepřitáhne další auta. Přehodnocení Blanky 2, jejíž přípravu nyní Petr Dolínek usilovně tlačí, je zcela nezbytné.
Holešovičkám může ulehčit tramvaj
V tuto chvíli by přetíženým ulicím na severu Prahy daleko více než okruh pomohlo zkvalitnění veřejné dopravy, jejíž konkurenceschopnost zde Blanka totálně zabila. Holešovičkám totiž přitěžuje i to, že lidé dnes nemají pro spojení mezi Prahou 6 a 8 jinou konkurenceschponou alternativu než auto.
Petrusem odmítaná tramvajová trať z Kobylis do Podbaby by přitom dokázala dopravit lidi z Bohnic na Kulaťák za patnáct minut, tedy dokonce rychleji než automobil. Než ubrat na pustých sídlištních komunikacích pár nevyužitých jízdních pruhů, nechá raději v Holešovičkách emisemi zkracovat život svým občanům.
Problému se dalo předejít
Náměstek pro dopravu Petr Dolínek možná “nemohl” Blanku nezprovoznit, mohl ale její otevření doplnit o kroky, díky kterým by se v ulici V Holešovičkách nezvýšila intenzita dopravy. Institut plánování a rozvoje a Auto*Mat už v roce 2013 navrhovali zřízení světelné závory na Liberecké. Tehdy se ale proti postavila Technická správa komunikací vedená “žábou na prameni” Ladislavem Pivcem a také již zmíněný starosta Petrus. Radní pro dopravu Petr Dolínek ustoupil a kapacitu Liberecké nezastropoval. V důsledku toho se v ulici V Holešovičkách po zprovoznění Blanky zvýšil provoz o 25 tisíc aut za den.
Petr Dolínek teď tuto svou chybu svádí na Zelené, údajně zdržující nedokončený okruh. Sice to není pravda a dostavba okruhu Holešovičky nezachrání, zkušený politik ale ví, co má v okamžiku průšvihu dělat.
Co můžete udělat vy?
- Požadujte po starostovi MČ Praha 8 Romanu Petrusovi podporu tramvajové trati Podbaba – Bohnice – Kobylisy (zvlášť, jste-li z Prahy 8).
- Napište Petru Dolínkovi, co si myslíte, že má s dopravou na severu Prahy dělat (klidně se na nás obraťte).
- Jste-li zasaženi rostoucí dopravou na návazných komunikacích z Blanky, podpořte sdružení občanů z ulice V Holešovičkách Za naši budoucnost (zanasibudoucnost@gmail.com).
Nejnovější komentáře